Zerwanie paska rozrządu podczas jazdy może spowodować w silniku tak duże spustoszenia, że naprawa w wielu przypadkach okazuje się nieopłacalna. W LD Auto Service rozwiążemy ten problem.
Pasek zębaty rozrządu odpowiedzialny jest za przekazywanie napędu z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. W większości współczesnych silników praca zaworów i tłoków w warunkach braku synchronizacji wynikających z zerwania paska rozrządu prowadzi do ich zderzenia. Zazwyczaj kończy się to bardzo drogim remontem. W LD Auto Service cena będzie przystępna. Paradoksalnie pasek rozrządu to element stosunkowo tani. Nawet jeśli uwzględnimy koszt rolek prowadzących, rolki napinacza czy nawet pompy wody, które to elementy producenci zalecają często wymieniać wraz z paskiem niezależnie od ich stanu, to cena części nie przekroczy zwykle kilkudziesięciu złotych (oczywiście, im więcej jest elementów napędu rozrządu, tym koszty większe – potrafią sięgnąć nawet kilkuset złotych).
LD Auto Service wyceni i pomoże wybrać części tańsze ale równie dobre.
To naprawdę niewiele w porównaniu z wydatkami, jakie czekają nas po zerwaniu paska. W przypadku silników o tzw. kolizyjnej konstrukcji mechanizmu rozrządu możemy być niemal pewni, że w konsekwencji nastąpi „spotkanie” tłoków z zaworami, co spowoduje konieczność rozebrania całego silnika i sprawdzeniu czy wszystko jest w porządku, nawet gdy wszystko będzie OK koszty wymiany paska rozrządu powiększa się o szlifowanie płaszczyzny głowicy i kompletu uszczelek.
Z tego właśnie powodu po zakupie używanego samochodu w pierwszej kolejności należy dokonać wymiany paska rozrządu wraz z niezbędnym osprzętem wskazanym przez producenta. W tej kwestii lepiej z dużą nieufnością podchodzić do zapewnień poprzedniego właściciela o niedawnej wymianie paska.