Czasem lepiej wymienić pasek rozrządu wcześniej niż doświadczyć awarii w postaci zarwanego paska rozrządu. Jego naprawa jest dużo bardziej kosztowna niż zdiagnozowana we wczesnym stadium usterka. Zapraszamy do profesjonalnych i doświadczonych
mechaników samochodowych z Zielonej Góry LD Auto Service
na terenie na wycenę części i robocizny przy wymianie paska rozrządu.Lucas Garage
Rozrząd jest odpowiedzialny za sterowanie zaworami. Zerwanie paska oznacza zwykle całkowite zniszczenie głowicy. Pasek rozrządu łączy koło wału korbowego z wałkiem (lub wałkami) rozrządu i napędza zawory. Zdecydowanie odradzamy wymianę samego paska rozrządu! Po pierwsze – za robociznę płacimy tyle samo, co za wymianę kompletnego zestawu. Po drugie – nikt nie udzieli nam na taką usługę gwarancji. Po trzecie – jeśli pozostałe elementy rozrządu są stare, nowy pasek może się zerwać choćby po tygodniu.
Napinacz kasuje luz paska rozrządu. W większości silników cały czas pracuje („sprężynuje”). Napinacz jest jednorazowy! Niektórzy producenci dopuszczają ponowne wykorzystanie, jeżeli przebieg napinacza jest niewielki, ma np. 10 czy 20 tys. km. Jeśli napinacz się zatrze, przestaje kasować luz paska, który natychmiast przeskakuje po kołach zębatych i dochodzi do zniszczenia silnika.
Pompa cieczy chłodzącej wymusza jej obieg w układzie chłodzenia. Serwisy zalecają aby przy okazji wymiany rozrządu wymienić także pompę cieczy. Czy warto dopłacić? Wszystko zależy od rodzaju silnika, ale generalnie zostawiając starą pompę, ryzykujemy tym, że jeśli zacznie hałasować lub rozszczelni się i tak trzeba będzie wymienić ją i jeszcze raz zapłacimy za całą robociznę.